Heat Maps w Internecie pojawiły się ponad 15 lat temu, gdy zaczęto analizować ruch na stronie, użyteczność, atrakcyjność strony i zakupy.

Po raz pierwszy zetknęłam się z tym narzędziem w 1999 roku. Historia jednak jest wcześniejsza. Zaczęło się wszystko od prezentacji danych finansowych.

Co to jest Heat Map – Mapa Ciepła:)

Mapa Ciepła jest graficzną prezentacją danych, gdzie poszczególne wartości zebrane w macierz przedstawiane są jako kolory.

W przypadku strony internetowej czy sklepu danymi takimi są kliknięcia w poszczególne elementy strony.

W ten sposób można w piękny sposób pokazać, które elementy są popularne, co Internautów interesuje na Twojej stronie.

Zdjęcie z crazyegg.com pokazujące, jakie elementy strony są popularne w tym serwisie. Jest to bardzo popularna platforma.

heat maps a konwersja

Czy Google Analytics ma Mapy ciepła – heat maps?

Nie do końca – Google Analytics ma ciekawy raport tzw. In-Page Analysis – Analiza strony.

Trochę w inny sposób przedstawia popularność kliknięć i problemy z konwersją.

Mimo to można wyciągnąć wiele ciekawych wniosków przy analizie takiego raportu In-Page Analysis.

Poniżej przedstawiam  moją analizę starego sklepu Pixel, który został dzięki tej analizie zmieniony na zupełnie inną platformę, szablon, nawigację, etc.

In-Page Analysis pokazuje procent użytkowników, którzy kliknęli w dany element w danym okresie czasu.

Jak widzicie logo Pixel jest bardzo popularne, czyli nasze przyzwyczajenie, że logo kieruje do strony głównej jest jak najbardziej na miejscu. Logo powinno kierować do strony głównej.

Analiza nawigacji może przynieść wymierne korzyści dot. konwersji i sprzedaży. Łatwo można zobaczyć, co jest popularne, czego ludzie szukają, czy jest to sezonowe, etc.

pixel in page analysis GA

Mapa Ciepła – Heat Maps a konwersja – to jest bardzo silne narzędzie, które umożliwia poprawę sprzedaży, poprawę nawigacji, czasami z niewielkimi nakładami pracy i czasu.

Warto takie raporty analizować regularnie i pilnować, zmieniać, wpływać na upodobania klientów.

Wnioski z Mapy Ciepła mogą pomóc w ustaleniu tzw. kluczowych produktów, najbardziej zyskownych, etc.

Każda analiza ekspercka Digideo: analiza optymalizacji sklepu czy analiza optymalizacji strony zawiera ten element.

Nasze inne artykuły

pomoc online w wyborze produktu

pomoc online w wyborze produktu

,
Jednym z elementów optymalizacji sklepu online jest polepszenie procesu zakupu produktu, w tym pomoc online w wyborze produktu, a co z tym się wiąże stworzenie dobrego algorytmu wyboru różnych atrybutów. Brzmi bardzo matematycznie, ale tak naprawdę każda aplikacja wymaga posiadania takiego algorytmu i logiki działania
aukcje jako kanał sprzedaży

aukcje jako kanał sprzedaży

, ,
Aukcje jako kanał sprzedaży dla sklepów internetowych ma swoje plusy i minusy. Po kilkunastu latach działania serwisów aukcyjnych w Polsce i na świecie, widzimy jak one się ciągle zmieniają i jak rozszerzają swoją działalność
analiza e-commerce

Audyt e-commerce

,
Audyt e-commerce polega na tym, że w pierwszej kolejności badamy konkurencyjne serwisy internetowe, następnie wyodrębniamy listę najlepszych heurystyk odnoszących się do wymogów technologicznych i architektury informacji.
audyt stronyDigideo

Audyt Ekspercki

, ,
Audyt ekspercki zewnętrzny wykonuje się przeważnie dopiero, gdy pojawia się jakiś problem. W każdym biznesie jest to ważny element działalności, który może ułatwić korektę działań, wskazać nowy kierunek lub po prostu zanalizować obecną sytuację firmy.
Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner Skip to content