Rekomendacje w social media e-commerce

Rekomendacje w social media e-commerce mają ogromne znaczenie, szczególnie niektórych branżach.

Znalazłam infografikę, która przedstawia analizę dzielenia się informacjami w social media na rynku amerykańskim.
Co ciekawe dane pokazują rosnące znaczenie Pinterest jako wartościowego miejsca dla sprzedaży online. Tam jest największa konwersja sprzedaży i najbardziej wartościowe rekomendacje.

Ogólnie wygląda na to, że rekomendacje w social media e-commerce, którymi dzielą się, Internauci należą do sprzedawców i producentów ubrań, produktów związanych z domem i elektroniką.
Oczywiście nie ma tutaj niespodzianki.

Te produkty po prostu są trendy, mają fajny design i uderzają w nasze emocje. Wszyscy chcemy dobrze i pięknie wyglądać, nosić fajne ubrania, mieszkać w pięknym otoczeniu i używać najnowszych gadżetów.

Kolejna ciekawostka to fakt, że rekomendacja poprzez email jest najbardziej wartościowa, ma największą konwersję.

Twitter jest dobrym kanałem informowania o wakacjach i domu, Google plus jest dobrym miejscem do dzielenia się informacjami o elektronice, sporcie, ubraniach, a facebook – o ubraniach, sporcie i elektronice:).

Niektóre social media mają słabą popularność w Polsce, jednak trend ogólny jest bardzo podobny.

Polyvore jest słabo znany u nas, ale widziałam już kilka sklepów z ubraniami, które juz tam są i używają niektóre narzędzia jak stylizacja, gdzie można umieścić ubrania pasujące do siebie, zachować ją lub podzielić się na swoim blogu.

Pinterest jest bardzo podobnym kanałem. Przyczepiasz na swoją tablicę, co Ci się podoba. W większości ciuchy, produkty związane ze zdrowiem.

StumbleUpon – miejsce, gdzie znajdziesz najlepsze strony wg Twoich zainteresowań. Czyli ktoś zgłasza tam stronę, a Ty ją oceniasz, itd. Obecnie to się trochę zmieniło i działa bardziej jak facebook i pinterest w jednym. Ale nadal są

rekomendacje w social media e-commerce

Nasze podobne artykuły

Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner Skip to content