Strategia marketingowa jest częścią strategii biznesowej firmy. Strategia marketingowa może być też częścią strategii marki, segmentu produktów, kanału komunikacji.

Pytanie, po co mi ta strategia marketingowa,

dlaczego o niej tak wiele  inni piszą, mówią…

„Nagrodę zgarną te firmy, które wynajdą nowe sposoby tworzenia, komunikowania i przekazywania wartości na wybrane wcześniej rynki docelowe.”

Philip Kotler

Co daje strategia marketingowa?

Strategia marketingowa skupia się na wybranych działaniach promocyjnych związanych – na przykład ze wzrostem sprzedaży produktu, grupy produktów, kanałów sprzedaży, penetracji marki itp. Strategia marketingowa pozwala na efekt „dźwigni” wszystkich działań. Oznacza to, że indywidualne działania mogą nasilać się wzajemnie, co przekłada się na większe oszczędności wydatków marketingowych.

Jak wygląda proces tworzenia przez nas strategii marketingowej?

Proces tworzenia strategii marketingowej dla firm małych i średnich przedsiębiorstw jest prosta:

  • 2-3 wstępne spotkania, pytania i rozmowy.
  • 1-2 tygodnie pracy
  • Cały dokument składa się z 3 do 10 stron.

Jest to jeden z elementów konsultingu marketingowego, który może bardzo pomóc Twojej firmie.

Skontaktuj się z nami: 791 045 957. Zapewniamy pełną dyskrecję.

Twoja grupa docelowa

Skuteczny marketing internetowy w zasadzie nie różni od tradycyjnych działań marketingowych, w których uwagę skupia się głównie na jak najlepszym poznaniu grupy docelowej. Klienci korzystający z sieci są bardzo wymagający i podatni na zmiany.

Mając to na uwadze, należy tworzyć stronę, sklep, materiały reklamowe odwołujące się do jednego pokolenia, płci czy grupy zainteresowań, a także ich sytuację:

• ekonomiczno-społeczną,
• demograficzną,
• psychograficzną.

Wiesz już także, że około 80% wszystkich zakupów na użytek gospodarstw domowych dokonywanych jest przez kobiety

Segmentacja rynku

Segmentacja rynku ułatwia zdefiniowanie tak naprawdę czego oczekują poszczególni ludzie i w jaki sposób skierować do nich ofertę firmy

Średnia wieku internautów wynosi ok. 35 lat, ale coraz liczniejszą grupę użytkowników stanowią osoby starsze. Zupełnie inaczej powinna wyglądać strona internetowa kierowana do starszych osób niż do młodzieży.
Nastolatki to największa i najbardziej wymagająca grupa internautów. Aby działania marketingowe kierowane do tej grupy były skuteczne, powinieneś połączyć tradycyjne taktyki marketingowe z nietypowymi rozwiązaniami, które przyciągną wymagających odbiorców.

Idealny klient

Kluczową kwestią w sprzedaży i marketingu jest wiedza o tym, kto ma być potencjalnym klientem oferowanych przez daną firmę usług lub produktów. Innymi słowy, zanim w ogóle zacznie się myśleć o tworzeniu jakiejkolwiek strategii marketingowej, nie mówiąc już o długotrwałym budowaniu marki – należy poznać swojego idealnego klienta.

  • Idealny klient to taki, któremu:
    • najłatwiej,
    • najczęściej,
    • z największym zyskiem sprzedaje się daną usługę lub produkt.

Kolejną kwestią na drodze do poznania swojego idealnego klienta jest określenie, jakich konkretnych korzyści on oczekuje. Jest to odpowiedź na pytanie, jakie cechy powinny mieć Twoje produkty lub usługi. Jest o tyle trudne, że nie można po prostu zapytać klienta o to, czego oczekuje od produktu – ze względu na ogromne rozbieżności odpowiedzi. Poza tym pojawia się tam bardzo wiele „pobożnych życzeń”, które bardzo odbiegają od rzeczywistości.
Jeżeli jest taka możliwość, najlepiej jest zbadać profil swojego idealnego klienta. W innym przypadku można spróbować przeprowadzić badanie na faktycznych klientach. Wiarygodność takiego badania związana jest ściśle z ich ilością w próbie

Jakie problemy klienta rozwiązujemy

Tutaj potrzebna jest dłuższa analiza problemów, jakie rozwiązujemy, co ułatwiamy, co usprawniamy.

A także trzeba przeanalizować, czego oczekujemy od klientów:

  • zakupu
  • wysłania zapytania
  • polubienia strony, dołączenia do networku, etc.
  • ściągnięcia pliku, white-paper, e-booka

Każda z tych akcji może rozwiązywać inne problemy. Na stronie internetowej mogą być wszystkie.

Dlaczego klient od nas kupuje

Warto zastanowić się dlaczego klienci id nas kupują, co mamy unikalnego, wartościowego.

Na stronie i w sklepie klienci lubią widzieć opinie innych klientów, gwarancje np. SSL, rzetelna firma, czy inne certyfikaty.

Sprawdźmy, czy my też możemy coś takiego dodać lub to jeszcze bardziej rozwinąć.

Gdzie są klienci

To chyba najtrudniejszy element w analizie i planowaniu strategii.

Gdzie są nasi klienci? – w Google, na facebooku, twitterze, forumach, specyficznych stronach, etc.

To jest bardzo ważny element analizy.

Jak dotrzemy z ofertą i sprzedamy nasze produkty

JAK dotrzemy – na to jest wiele metod. Wcześniejsze kroki ułatwią wybór kanałów komunikacji.

W strategii online ostatni trend jest CONTENT is a KING – czyli zawartość strony jest królem, najważniejszym czynnikiem, wg którego roboty wyszukiwarek pokazują strony.

Dlatego ważne są słowa kluczowe, optymalizacja SEO, ciekawe i fajne artykuły.

Kolejnym elementem jest wybór taktyki.

  • blog
  • twitter, youtube
  • newsletter, email
  • e-books
  • Facebook
  • offline media
  • newspapers
  • PPC, etc.

Wyślij email do nas

Z naszego bloga

shoprank - ranking sklepow w Europie
czy warto placic kontraktorom
Jak stworzyć i wypromować sklep internetowy

Jak stworzyć i wypromować sklep internetowy

/
Jak stworzyć i wypromować sklep internetowy - to bardzo częste…
sprzedaż B2B
integratory do sprzedaży multichannel
automatyzacja marketingowa
salesmanago marketing automation
rozwiązania ecommerce B2B forrester 2015
prawdziwa optymalizacja sklepu ecommerce Digideo
typowe konsultacje
jak sobie radzic z trudnym klientem
doskonalenie procesów biznesowych
darmowy audyt strony online
metody digital marketingu
balanced_scorecard