(Last Updated On: 28 sierpnia 2015)

Przeglądając newslettery natknęłam się na ciekawy raport rynku e-commerce w Polsce na www.ekomercyjnie.pl

W dniach 2-19 grudnia 2011 roku ankietę wypełniły 452 sklepy internetowe. Zaproszenie do badania rynku e-commerce zostało wysłane do blisko 9 tys sklepów. Struktura firm, które wzięły udział w badaniu odpowiada strukturze e-commerce w analogicznych projektach przeprowadzonych w Polsce.

Co decydowało o wyborze oprogramowania e-commerce – dostosowanie do potrzeb i cena przede wszystkim. Co ciekawe opinia o innych sklepach, opinie znajomych i reklama w necie nie miala az tak wielkiego znaczenia.

„Dostosowanie do moich potrzeb” jest ciekawą charakterystyką. Wygląda na to, że właściciele sklepów robili dogłębne rozeznanie, co dla nich jest potrzebne, przed podjęciem decyzji. Bardzo ważna jest też łatwość integracji z systemami zewnętrznymi i wewnętrznymi firmy.

A teraz jakie aplikacje e-commerce wybierano: przede wszystkim gotowe rozwiązania prawie 60%, potem open source i specjalnie budowane. Pierwsza grupa dotyczy przede wszystkim sklepów, które działają od kliku lat. Wniosek jaki mi się nasuwa, to firmy nie chcą ryzykować, wolą oprogramowanie z półki, w którym widzą funkcjonalności i znają specyfikację. Dochodzi tutaj też zaleta związana ze znanym czasem implementacji takiego oprogramowania e-commerce, które jest znane i nie ma większego ryzyka opóźnień.

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *