(Last Updated On: 27 kwietnia 2018)

Interaktywnie.com opublikował swój coroczny raport,
Polski klient online 2012.

Na uwagę zasługują statystyki produktów, które są kupowane. Jest to dobra wskazówka dla wszystkich osób zastanawiających się nad własnym e-biznesem. Pokażę dwa zestawienia z roku 2007 IAB ( angielski) oraz 2012 (Rzetelna Firma).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teraz moje zestawienie Digideo porównawcze danych raportu e-commerce z 2012 vs 2007, gdzie nasuwają się piękne wnioski – coraz więcej kupujemy przez Internet. Praktycznie zakupy online wszystkich produktów odnotowały wzrost. Jedynie zakupy sprzętu RTV, w tym komórek, software, komputerów pozostają na tym samym wysokim poziomie 41%. Natomiast największy wzrost zakupów mamy w przypadku książek, muzyki i filmów. Związane jest to z rozpowszechnieniem iTunes, Nokia Store i sklepu Samsunga, ipla i innych ksiegarni czy sklepów z filmami i muzyką online.

Co ciekawe również dobra luksusowe kupujemy online coraz chętniej, a wydawałoby się, że luksus oznacza chęć dobrej obsługi i kontaktu z rzeczywistym sprzedawcą.

 

Okazuje się , że Polski klient szuka okazji w sieci – promocji, wyprzedaży, darmowej dostawy, konkursów, znacznie częściej niż inni Europejczycy. Czyli to jest ten haczyk na klienta.

Dodatkowo liczba sklepów wzrosła dwuipółkrotnie, co oznacza coraz większą konkurencję na rynku. To wyglad i funkcjonalnosc w dużej mierze decydują o tym, czy ktoś w wybranym sklepie internetowym będzie chciał robić zakupy. W równym stopniu oba te parametry mogą przyczynić się do sukcesu, jak i zdecydować o porażce ekomersowego przedsięwzięcia.

 

W badaniu zadano również pytania, co najbardziej irytuje polskiego klienta w e-sklepach.

Okazuje się, że nadal jakość zdjęć, nawigacja i funkcjonalność są numer jeden na liście.

Zapraszam do lektury!

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *