(Last Updated On: 28 sierpnia 2015)

Czy można sobie pozwolić na wakacje w e-commerce marketing w sklepie internetowym? Tak sobie ostatnio rozmawiałam z kilkoma właścicielami sklepów i ich odpowiedź jest jedna: NIE.

Jak w normalnym biznesie offline, tutaj też potrzebna jest dostępność, wiarygodność i regularność dostaw, realizacji zakupów i akcji marketingowych, a także ciągła obsługa klienta, dostawców.

Czy można stracić zaufanie klienta przez wakacje? Można.

Wakacje w e-commerce a obsługa klienta

Zawsze ktoś  z załogi musi być dostępny, by odpowiedzieć na pytania czy zrealizować zamówienie.

Sama ostatnio zamówiłam kilka rzeczy w sklepie akwarystycznym. Okazało się, że właściciele odezwali się do mnie po 3 tygodniach, bo byli na urlopie a potem kompletowali zamówienie.

Rany, już dawno zapomniałam o tym zamówieniu. Musiałam zrezygnować, bo kupiłam gdzieś indziej moje produkty.

 

Dlaczego ta regularność w prowadzeniu sklepu online jest potrzebna?

  1. nowi klienci – zdobywanie klienta trwa trochę czasu. W sklepie online dla klientów liczy się czas, łatwość obsługi, w tym możliwość zadawania pytań i cena produktu czy transportu. Jeśli klient szybko nie uzyska informacji, pójdzie do konkurencji. Rożne kanały komunikacji z klientem są nieodzowną częścią każdego sklepu: telefon, formularz kontaktowy, FAQ, numer skype czy innego komunikatora.
  2. szybka dostawa – zwykle klient jest w stanie zaakceptować 7 dniowy termin dostawy, poprzedzony jednak kontaktem ze sklepem internetowym. Jeśli nikt nie odzywa się przez 2-3 tygodnie, to klient rezygnuje lub zapomni o swoim zamówieniu.
  3. regularni klienci –  znają już Twój sklep internetowy i wiedzą czego mogą sie spodziewać. Nagle nikt się do nich nie odzywa przez 2 tygodnie. Tracą zaufanie i może się okazać, że więcej nie wrócą.
  4. planowanie zakupu oraz daty dostawy przez klienta  – na wakacje wyjeżdżają również Twoi klienci:) takie oczywiste, a niektórzy o tym zapominają. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby powieszenie informacji, że obsługa sklepu jest na urlopie i kiedy wraca. Nie ma wtedy zażenowania i utraty zaufania Twoich klientów.
  5. aktualności i akcje sprzedażowe – klienci czekają na promocje i akcje sprzedażowe. Jeśli nic nie ma w Twoim sklepie przez jakiś czas, nie będą tam zaglądać
  6. natural search – czyli naturalne wyszukiwanie Twojego sklepu internetowego – brak zmian na stronie może obniżyć ranking Twojej strony  w wyszukiwarkach. Konkurencja po prostu nie śpi.

Posiadamy usługę zarządzania sklepem, która może być bardzo pomocna na czas wakacji.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym pakietami i naszą usługą marketing outsourcing

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *