(Last Updated On: 27 kwietnia 2018)

Grupa docelowa – dlaczego taka ważna? Nieznajomość swojej grupy docelowej to największy błąd, jaki można popełnić w jakimkolwiek biznesie. Jeżeli nie zna się cech swojego idealnego klienta, można zaryzykować stwierdzenie, że nie zna się tak naprawdę swojego biznesu. Jeżeli pozycjonujesz produkt do wszystkich, to tak naprawdę jest on najprawdopodobniej skierowany do… nikogo.

Bardzo pomocne określeniu grupy docelowej dla Twojego produktu/marki/usługi online jest tzw. model tworzenia marki – Brand Building Framework:

WHAT – Co – Co sprzedajesz

WHO  – Kto – kto jest odbiorcą Twoich produktów/usług, Twoja grupa docelowa.

HOW – jak to sprzedajesz, jaka strategia, jakie narzędzia

Dodatkowo większość firm stara się dzielić jeszcze grupę docelową na mniejsze podgrupy, aż dochodzimy do Persony, czyli kluczowych klientów, którzy świetnie reprezentują te podgrupy poprzez ich specyficzne zachowanie w całym cyklu zakupu –  tutaj jest fajny opis persony po angielsku  – link .

Idealny kluczowy klient to taki, któremu:

  • najłatwiej
  • najczęściej,
  • z największym zyskiem sprzedaje się usługę lub produkt.

Kolejną kwestią na drodze do poznania swojego idealnego klienta persony jest określenie, jakich konkretnych korzyści on oczekuje:

  • jakie typy problemów zwykle potrzebuje rozwiązać?
  • czy i jak Twój produkt czy usługa rozwiązują te problemy?
  • w jaki sposób Persona szuka rozwiązań? Jakie są etapy tych poszukiwań?
  • Czy korzysta z wyszukiwarki? Jakie słowa wyszukuje?
  • jaki jest Twój główny cel biznesowy skierowany do Persony? Newsletter? sprzedaż? zapisanie się na darmowe webcasty/szkolenia?
  • jak motywujesz Internautę, żeby Twój cel biznesowy został osiągnięty? Co mu oferujesz? Czy jest jakieś wywołanie akcji z jego strony?

Znając odpowiedzi na powyższe pytania jesteś już bardzo blisko do określenia swoje grupy docelowej i jak do niej trafiać ze swoimi produktami czy usługami.

Grupa docelowa – dlaczego taka ważna:

1. daje drogowskaz, co mamy dalej robić

2. możemy dostosowywać naszą ofertę do potencjalnych klientów, których znamy już preferencje, styl, etc.

3. zwiększa skuteczność naszej sprzedaży, bo wiemy czego oczekuje klient

 

2 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *