(Last Updated On: 27 kwietnia 2018)

Nastolatki to bardzo ważna grupa docelowa, chociaż zakupy przez internet mogą być wykonywane tylko przez dorosłych lub za ich zgodą.

Pokolenie to stanowi największą grupę konsumentów w Polsce. Co istotne, grupa ta jest też najbardziej zróżnicowana ze wszystkich.

Dla nastolatków Internet jest tym, na czym znają się najlepiej.  PC, laptop, komórka czy ostatnio tablet towarzyszą im od najmłodszych lat.

nastolatki jako grupa docelowa

Ponieważ jest to najbardziej wyedukowana pod względem używania Internetu oraz komputerów grupa, mniej standardowe działania marketingowe są najbardziej pożądanymi. Dlaczego, bo:

  • Internet odgrywa dla dzisiejszych nastolatków taką rolę, jak telewizja dla pokolenia ich rodziców, z tą różnicą, że telewizja narzuca jednorodność, a Internet – różnorodność.
  • Nastolatki dowiadują się, co kupować, co jest modne, a co nie, z dwóch źródeł: od swoich rówieśników oraz z Internetu. Firma, która pragnie dotrzeć do pokolenia tak dobrze znającego się na komputerach oraz Internecie, musi koniecznie posiadać bardzo dobrze zaprojektowaną i przemyślaną stronę internetową, z rozbudowaną wyszukiwarką i dobrze otagowaną zawartością witryny. W tym wypadku trafienie w gust grupy docelowej jest kluczowe i może zapewnić firmie darmową promocję poprzez rekomendacje i marketing szeptany stosowany przez samych klientów, co ma świetne zastosowanie w social media.
  • nastolatki szybko się nudzą i przede wszystkim szukają rozrywki. Dlatego różne formy virali, gier, konkursów są bardzo pożądane dla tej grupy docelowej
  • nastolatki namawiają rodziców, a przede wszystkim matki do zakupów ( 80% zakupów jest dokonywanych przez kobiety)

Czyli siła leży po ich stronie. Poza tym za kilka lat staną się dorosłymi i fajnie by było utrzymać tą relację.

 

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *