(Last Updated On: 27 kwietnia 2018)

Aukcje jako kanał sprzedaży dla sklepów internetowych ma swoje plusy i minusy.

Po kilkunastu latach działania serwisów aukcyjnych w Polsce i na świecie, widzimy jak one się ciągle zmieniają i jak rozszerzają swoją działalność

Plusy – aukcje jako kanał sprzedaży:

  1. duży zasięg, wielu klientów odwiedzających system aukcyjny
  2. łatwość rozpoczęcia sprzedaży – łatwe wejście
  3. wiele systemów płatności
  4. wysyłki produktów poprzez systemy
  5. integracja oferty ze sklepu internetowego z systemem aukcyjnym poprzez XML
  6. łatwość zbudowania rozpoznawalności marki sklepu czy produktu
  7. rozbudowane statystyki sprzedażowe i wiele innych zewnętrznych narzędzi, które pomagają w śledzeniu statystyk odwiedzin, jak też planowanie kampanii. Np. kategoria Dom i wnętrza, która bardzo mnie interesuje ma największe odwiedziny w poniedziałek, wtorek i środa. Tak więc wysyłkę newslettera czy kontaktu z klientami można spokojnie zaplanować na koniec tygodnia.
  8. rozbudowane rekomendacje klientów
  9. dostępność web Api i możliwość integracji z własnym crm, erp,etc

Minusy aukcje jako kanał sprzedaży:

  1. rosnące opłaty za aukcje, za statystyki, które były kiedyś darmowe, co przekłada się na rosnące koszty sprzedaży
  2. słabnąca konwersja sprzedaży, ze względu na dużą konkurencję i możliwość łatwego porównywania cen
  3. tworzenie własnych sklepów przez systemy aukcyjne: np. Allegro ma kilka platform sprzedażowych. Jest to dodatkowa konkurencja wewnątrz serwisu. Allegro zaczyna się zmieniać w Amazon plus e-bay razem wzięte.
  4. rosnące oszustwa sprzedażowe, które powodują brak zaufania klientów do aukcji
  5. zmiany w wyszukiwarce Google spowodowały spadek wyników Allegro w kwietniu 2013 i niestety ten trend jest nadal widoczny
  6. trudność w wyróżnieniu swojej oferty i utrzymaniu klienta z serwisu aukcyjnego – większość zakupów jest jednorazowych. Potrzebna jest integracja z systemem crm.
  7. różna popularność sprzedaży wg kategorii produktów ( dane z aukcjolog.pl z dn. 09.07.2013)
Kategoria
Index aukcjolog Sztuk na allegro Obrót na allegro
1 Antyki i Sztuka -0.3 91 129 7 458 996
2 Bilety 0.8 7 732 926 257
3 Biuro i Reklama 0 361 608 6 703 063
4 Biżuteria i Zegarki 0.5 420 864 12 311 057
5 Delikatesy -1.1 240 149 3 780 324
6 Dla Dzieci -0.8 1 381 818 66 897 180
7 Dom i Ogród 0 3 666 099 139 884 010
8 Erotyka 0.5 187 728 2 202 477
9 Filmy -0.3 36 398 1 022 295
10 Fotografia 0.6 158 009 18 085 341
11 Gry -0.4 333 777 8 229 694
12 Instrumenty -0.8 23 546 3 814 370
13 Kolekcje -0.5 350 107 14 983 746
14 Komputery -0.1 658 332 87 017 299
15 Konsole i automaty -1 44 307 5 437 617
16 Książki i Komiksy 0.7 368 657 9 809 068
17 Motoryzacja -0.5 1 239 364 132 492 220
18 Muzyka 0.3 81 304 2 429 698
19 Nieruchomości 0.8 49 850 143
20 Odzież, Obuwie, Dodatki -1.2 2 959 991 85 181 988
21 Przemysł 0.6 480 610 18 202 680
22 RTV i AGD -0.2 661 259 55 539 366
23 Rękodzieło -0.6 823 466 2 853 221
24 Sport i Turystyka -0.3 805 450 57 116 244
25 Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski 0.5 29 884 3 601 588
26 Telefony i Akcesoria 0.7 633 128 55 792 375
27 Uroda -0.1 991 945 23 171 199
28 Usługi -0.2 16 601 470 758
29 Wakacje 0.6 123 95 508
30 Zdrowie -0.4 652 932 17 789 895

4. praktyczna dominacja na rynku polskim Allegro – ponad 27 mln aukcji i następuje ciągły wzrost( 09.07.2013), w tym 7 miejsce na świecie

aukcje raport 09072013globalne_statystyki_aukcji_09072013

 

 

 

 

 

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *