Aukcje jako kanał sprzedaży dla sklepów internetowych ma swoje plusy i minusy.

Po kilkunastu latach działania serwisów aukcyjnych w Polsce i na świecie, widzimy jak one się ciągle zmieniają i jak rozszerzają swoją działalność

Plusy – aukcje jako kanał sprzedaży:

  1. duży zasięg, wielu klientów odwiedzających system aukcyjny
  2. łatwość rozpoczęcia sprzedaży – łatwe wejście
  3. wiele systemów płatności
  4. wysyłki produktów poprzez systemy
  5. integracja oferty ze sklepu internetowego z systemem aukcyjnym poprzez XML
  6. łatwość zbudowania rozpoznawalności marki sklepu czy produktu
  7. rozbudowane statystyki sprzedażowe i wiele innych zewnętrznych narzędzi, które pomagają w śledzeniu statystyk odwiedzin, jak też planowanie kampanii. Np. kategoria Dom i wnętrza, która bardzo mnie interesuje ma największe odwiedziny w poniedziałek, wtorek i środa. Tak więc wysyłkę newslettera czy kontaktu z klientami można spokojnie zaplanować na koniec tygodnia.
  8. rozbudowane rekomendacje klientów
  9. dostępność web Api i możliwość integracji z własnym crm, erp,etc

Minusy aukcje jako kanał sprzedaży:

  1. rosnące opłaty za aukcje, za statystyki, które były kiedyś darmowe, co przekłada się na rosnące koszty sprzedaży
  2. słabnąca konwersja sprzedaży, ze względu na dużą konkurencję i możliwość łatwego porównywania cen
  3. tworzenie własnych sklepów przez systemy aukcyjne: np. Allegro ma kilka platform sprzedażowych. Jest to dodatkowa konkurencja wewnątrz serwisu. Allegro zaczyna się zmieniać w Amazon plus e-bay razem wzięte.
  4. rosnące oszustwa sprzedażowe, które powodują brak zaufania klientów do aukcji
  5. zmiany w wyszukiwarce Google spowodowały spadek wyników Allegro w kwietniu 2013 i niestety ten trend jest nadal widoczny
  6. trudność w wyróżnieniu swojej oferty i utrzymaniu klienta z serwisu aukcyjnego – większość zakupów jest jednorazowych. Potrzebna jest integracja z systemem crm.
  7. różna popularność sprzedaży wg kategorii produktów ( dane z aukcjolog.pl z dn. 09.07.2013)
Kategoria
Index aukcjolog Sztuk na allegro Obrót na allegro
1 Antyki i Sztuka -0.3 91 129 7 458 996
2 Bilety 0.8 7 732 926 257
3 Biuro i Reklama 0 361 608 6 703 063
4 Biżuteria i Zegarki 0.5 420 864 12 311 057
5 Delikatesy -1.1 240 149 3 780 324
6 Dla Dzieci -0.8 1 381 818 66 897 180
7 Dom i Ogród 0 3 666 099 139 884 010
8 Erotyka 0.5 187 728 2 202 477
9 Filmy -0.3 36 398 1 022 295
10 Fotografia 0.6 158 009 18 085 341
11 Gry -0.4 333 777 8 229 694
12 Instrumenty -0.8 23 546 3 814 370
13 Kolekcje -0.5 350 107 14 983 746
14 Komputery -0.1 658 332 87 017 299
15 Konsole i automaty -1 44 307 5 437 617
16 Książki i Komiksy 0.7 368 657 9 809 068
17 Motoryzacja -0.5 1 239 364 132 492 220
18 Muzyka 0.3 81 304 2 429 698
19 Nieruchomości 0.8 49 850 143
20 Odzież, Obuwie, Dodatki -1.2 2 959 991 85 181 988
21 Przemysł 0.6 480 610 18 202 680
22 RTV i AGD -0.2 661 259 55 539 366
23 Rękodzieło -0.6 823 466 2 853 221
24 Sport i Turystyka -0.3 805 450 57 116 244
25 Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski 0.5 29 884 3 601 588
26 Telefony i Akcesoria 0.7 633 128 55 792 375
27 Uroda -0.1 991 945 23 171 199
28 Usługi -0.2 16 601 470 758
29 Wakacje 0.6 123 95 508
30 Zdrowie -0.4 652 932 17 789 895

4. praktyczna dominacja na rynku polskim Allegro – ponad 27 mln aukcji i następuje ciągły wzrost( 09.07.2013), w tym 7 miejsce na świecie

aukcje raport 09072013

globalne_statystyki_aukcji_09072013

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasze inne wpisy

Quarticon rekomendacje produktowe
budowa sklepu internetowego
zarzadzanie projektem z zespołem rozproszonym
pomoc online w wyborze produktu
reklama sklepu online
wymagania projektowe
wierzysz w coś, spojrz na ściane
jak wypromować sklep internetowy
blank
salesmanago marketing automation
woocommerce sklep online
ecommerce B2B
tematy konsultacji
trudny klient
proces biznesowy
balanced scorecard
lista wymagan projektowych
zakladanie firmy analiza swot
trendy w e-commerce
jak wyglada analiza strony internetowej
heat maps a konwersja
jak zacząć pracę nad systemem IT
piekna pogoda w e-commerce
aukcje jako kanał sprzedaży
Zamykanie sprzedaży ROPO
porto brasil bikini optymalizacja sklepu
blank
audyt stronyDigideo
jak wyglada analiza strony internetowej