(Last Updated On: 2 kwietnia 2019)

Piękna pogoda w e-commerce, w sklepie internetowym oznacza, że mamy dochód, pieniądze i wszystko się kręci. Wakacje w trakcie, ludzie na urlopach,  co zrobić, żeby było tak u nas.

piekna pogoda w e-commerce

Analiza studiów przypadków pokazuje, że przy tworzeniu modelu biznesowego w obszarze e-commerce należy brać pod uwagę następujące elementy:

  • ofertę, która określa, w jakim stopniu produkty i usługi danej firmy zaspokajają potrzeby klientów. Do rozwoju i analizy oferty wartości konieczna jest odpowiedź na następujące pytania:
    1. Dlaczego klienci wybrali produkty naszej firmy?
    2. Co firma oferuje szczególnego w porównaniu do konkurentów?
      W wielu przypadkach firmy rozwijają ofertę wartości na podstawie aktualnych warunków i trendów rynkowych.
  • model dochodowy (finansowy), który opisuje, jak Twoja firma wypracowuje dochód, generuje zysk i uzyskuje zwrot z poniesionych nakładów,
  • okazje rynkowe – określenie to odnosi się do potencjalnych możliwości firmy w przestrzeni rynkowej,
  • otoczenie konkurencyjne – czyli inne firmy prowadzące działalność o tym samym profilu w Polsce, w Europe, a może na świecie. Na otoczenie konkurencyjne ma wpływ wiele czynników, np. aktywność konkurencji, wielkość realizowanych operacji, podział rynku pomiędzy konkurentów, cechy produktów itp.

Taka wiedza właśnie pokazuje, gdzie teraz jesteśmy i co mamy robić dalej.

Właśnie czas wakacyjny jest najlepszym czasem na takie analizy – spokój, słońce, jezioro, morze…:)

W Digideo pomagamy też tworzyć modele biznesowe z cała analizą konkurencji i produktu.

Na naszej stronie angielskiej jest jeden przykład. Zachowujemy pełną dyskrecję i podpisujemy umowę poufności przed podjęciem pracy nad modelem biznesowym.

1 komentuj

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź nasze artykuły

budowa sklepu internetowego
zarzadzanie projektem z zespołem rozproszonym
pomoc online w wyborze produktu
reklama sklepu online
wymagania projektowe
wierzysz w coś, spojrz na ściane
jak wypromować sklep internetowy
ecommerce B2B
tematy konsultacji
trudny klient
proces biznesowy
audyt strony
balanced scorecard
lista wymagan projektowych
zakladanie firmy analiza swot
responsive design
trendy w e-commerce
heat maps a konwersja
jak zacząć pracę nad systemem IT
piekna pogoda w e-commerce
aukcje jako kanał sprzedaży
Zamykanie sprzedaży ROPO
jak wyglada analiza strony internetowej