Piękna pogoda w eCommerce – wakacje i nie tylko

Piękna pogoda w e-commerce, w sklepie internetowym oznacza, że mamy dochód, pieniądze i wszystko się kręci. Wakacje w trakcie, ludzie na urlopach,  co zrobić, żeby było tak u nas.

piekna pogoda w e-commerce

Analiza studiów przypadków pokazuje, że przy tworzeniu modelu biznesowego w obszarze e-commerce należy brać pod uwagę następujące elementy:

  • ofertę, która określa, w jakim stopniu produkty i usługi danej firmy zaspokajają potrzeby klientów. Do rozwoju i analizy oferty wartości konieczna jest odpowiedź na następujące pytania:
    1. Dlaczego klienci wybrali produkty naszej firmy?
    2. Co firma oferuje szczególnego w porównaniu do konkurentów?
      W wielu przypadkach firmy rozwijają ofertę wartości na podstawie aktualnych warunków i trendów rynkowych.
  • model dochodowy (finansowy), który opisuje, jak Twoja firma wypracowuje dochód, generuje zysk i uzyskuje zwrot z poniesionych nakładów,
  • okazje rynkowe – określenie to odnosi się do potencjalnych możliwości firmy w przestrzeni rynkowej,
  • otoczenie konkurencyjne – czyli inne firmy prowadzące działalność o tym samym profilu w Polsce, w Europe, a może na świecie. Na otoczenie konkurencyjne ma wpływ wiele czynników, np. aktywność konkurencji, wielkość realizowanych operacji, podział rynku pomiędzy konkurentów, cechy produktów itp.

Taka wiedza właśnie pokazuje, gdzie teraz jesteśmy i co mamy robić dalej.

Właśnie czas wakacyjny jest najlepszym czasem na takie analizy – spokój, słońce, jezioro, morze…:)

W Digideo pomagamy też tworzyć modele biznesowe z cała analizą konkurencji i produktu.

Na naszej stronie angielskiej jest jeden przykład. Zachowujemy pełną dyskrecję i podpisujemy umowę poufności przed podjęciem pracy nad modelem biznesowym.

1 komentuj

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź nasze artykuły

Quarticon rekomendacje produktowe
budowa sklepu internetowego
zarzadzanie projektem z zespołem rozproszonym
pomoc online w wyborze produktu
reklama sklepu online
wymagania projektowe
wierzysz w coś, spojrz na ściane
jak wypromować sklep internetowy
blank
salesmanago marketing automation
woocommerce sklep online
ecommerce B2B
tematy konsultacji
trudny klient
proces biznesowy
balanced scorecard
lista wymagan projektowych
zakladanie firmy analiza swot
trendy w e-commerce
jak wyglada analiza strony internetowej
heat maps a konwersja
jak zacząć pracę nad systemem IT
piekna pogoda w e-commerce
aukcje jako kanał sprzedaży
Zamykanie sprzedaży ROPO
porto brasil bikini optymalizacja sklepu
blank
audyt stronyDigideo
jak wyglada analiza strony internetowej