(Last Updated On: 28 sierpnia 2015)

Raport interaktywnie Marketing w wyszukiwarkach 2014 to ciekawe podsumowanie roku 2013 i prognozy na 2014 z uwzględnieniem najnowszych trendów, aktualnych bolączek i rozwiązań.

Autorzy poruszyli wiele tematów:

1. heat mapy – czyli mapy stron, na których widać jak poruszają sie internauci, czy strona jest przyjazna, czy zawartość strony jest ciekawa i klikalna, etc. Taką funkcję ma Google analytics, ale wiele innych płatnych narzędzi ma bardziej zaawansowane rozwiązania umożliwiające bardzo szczegółowe zagłębianie się w przyjazność i jakość zawartości stron.

2. big data – analityka, analityka i analityka informacji, które możemy zbierać poprzez serwisy, aplikacje i gry w jednym miejscu. Jak zwykle problem to umiejętne analizowanie tych danych. Co ciekawe zaproszeni eksperci wskazują duże koszty jako główną barierę do łatwiejszej implementacji. Większość polskich firm przyzwyczaiła sie do darmowych rozwiązań i nie za bardzo chce inwestować setki tysięcy złotych.

3. jak wybrać agencję SEM – cały proces opisany w sposób bardzo rzetelny. Mi najbardziej podoba się tekst:

Dodatkowo, warto poinformowac uczestników o pozostałych zaproszonych
do postepowania agencjach, co pozwoli odpowiednio spozycjonowac
projekt i jego wage.”

Czas najwyższy wprowadzić takie praktyki do polskiego ogródka. Codziennie dostajemy wiele zapytań ofertowych na maila. Taka informacja jest bardzo rzadka, a naprawdę pomaga w ocenie zlecenia i właściwym podejściu do zleceniobiorcy.  Nasi drodzy potencjalni Klienci powinni też szanować nasz czas poświęcony na przygotowanie oferty, najlepszego rozwiązania.  Do zlecenia zaprasza się max. 7 podmiotów.

Ostatnio stawaliśmy do takich przetargów i przygotowanie oferty zajmowało 2 tygodnie naszego czasu, przy zaangażowaniu 3-4 osób. W przypadku małych firm jest to bardzo istotny czynnik kosztowy i zwrotu z inwestycji.

Parę miesięcy temu otrzymaliśmy zaproszenie do przetargu i okazało się na koniec, że firma wysłała zaproszenia do 22! podmiotów. Oczywiście pozostawiam bez komentarza. Po 3 miesiącach otrzymaliśmy potem podsumowanie analityczne ofert – cen, wyboru, jakości , portfolio etc. Zlecenie na kwotę 10-30 tys. złotych  – taka rozpiętość cen.

4. marketing efektywnościowy, czyli nakierowany na konkretny cel – zebranie leadu czy dokonanie akcji przez klienta. Google coraz mocniej gra też w tej działce, zabierając kawałek po kawałku zyski z tortu takim firmom jak ceneo.pl czy skąpiec.pl

5. remarketing – ciekawa funkcja w Google Adwords, a dokładnie typ reklam marketingowych, który kieruje swój przekaz do klientów, którzy już odwiedzili naszą stronę czy kampanię. Myślę, że to rozwiązanie będzie bardzo mocno rozwijać w najbliższym czasie.

Marki e-commerce mogą wykorzystywać remarketing na Facebooku oraz reklamy konkretnych promocji z przekierowaniem do sklepu i to przy skróceniu procesu zakupowego do dwóch kliknięć. Użytkownik widzi reklamę na Facebooku, klika i
jest w sklepie na karcie wybranego produktu.

6. wyszukiwania mobilne – czyli coraz więcej z nas używa tabletów i smartfonów do wyszukiwań Google. Znajdziecie bardzo ciekawy artykuł. Ze swojej strony dodam, że szablony „responsive design” po prostu muszą stać się standardem. My obecnie oferujemy tylko takie rozwiązania dla naszych klientów.

7. reklama na facebooku a SEO i SEM – w wielu miejscach jest to poruszany wątek. Niektórzy twierdzą wręcz, że facebook będzie niedługo tak nas znał, że kierowanie odpowiednich uzytkowników facebooka na nasze strony będzie jeszcze prostsze. Na razie skuteczność reklam na facebooku jest tylko odbierana w wymiarze budowania pozycji marki, rzadko prowadzi do zakupów. Testowaliśmy sami kilka scenariuszy i faktycznie to działa bardzo szybko za niewielkie fundusze. Jednak przeniesienie tego na większą konwersję i sprzedaż jest już trudniejsze. Tutaj działa remarketing lub retargeting z linkami na stronę sklepu czy stronę firmową z formularzem kontaktowym.

Podsumowując SEO, SEM są bardzo ważną częścią digital marketing w każdej firmie.

Konkurencja i ilość narzędzi SEM, SEO wzrasta mocno, jednak coraz więcej narzędzi jest płatnych i to za konkretne kwoty.

Ale nadal jest łatwiej niż w USA. Tutaj prowadzimy kampanie dla dwóch firm i koszt na kliknięcie na niektóre podstawowe słowa kluczowe wynosi 3-5 dolarów. Świadomość firm jest też większa i mocno inwestują w Adwords.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *