Heat Maps w Internecie pojawiły się ponad 15 lat temu, gdy zaczęto analizować ruch na stronie, użyteczność, atrakcyjność strony i zakupy.
Po raz pierwszy zetknęłam się z tym narzędziem w 1999 roku. Historia jednak jest wcześniejsza. Zaczęło się wszystko od prezentacji danych finansowych.
Co to jest Heat Map – Mapa Ciepła:)
Mapa Ciepła jest graficzną prezentacją danych, gdzie poszczególne wartości zebrane w macierz przedstawiane są jako kolory.
W przypadku strony internetowej czy sklepu danymi takimi są kliknięcia w poszczególne elementy strony.
W ten sposób można w piękny sposób pokazać, które elementy są popularne, co Internautów interesuje na Twojej stronie.
Zdjęcie z crazyegg.com pokazujące, jakie elementy strony są popularne w tym serwisie. Jest to bardzo popularna platforma.
Czy Google Analytics ma Mapy ciepła – heat maps?
Nie do końca – Google Analytics ma ciekawy raport tzw. In-Page Analysis – Analiza strony.
Trochę w inny sposób przedstawia popularność kliknięć i problemy z konwersją.
Mimo to można wyciągnąć wiele ciekawych wniosków przy analizie takiego raportu In-Page Analysis.
Poniżej przedstawiam moją analizę starego sklepu Pixel, który został dzięki tej analizie zmieniony na zupełnie inną platformę, szablon, nawigację, etc.
In-Page Analysis pokazuje procent użytkowników, którzy kliknęli w dany element w danym okresie czasu.
Jak widzicie logo Pixel jest bardzo popularne, czyli nasze przyzwyczajenie, że logo kieruje do strony głównej jest jak najbardziej na miejscu. Logo powinno kierować do strony głównej.
Analiza nawigacji może przynieść wymierne korzyści dot. konwersji i sprzedaży. Łatwo można zobaczyć, co jest popularne, czego ludzie szukają, czy jest to sezonowe, etc.
Mapa Ciepła – Heat Maps a konwersja – to jest bardzo silne narzędzie, które umożliwia poprawę sprzedaży, poprawę nawigacji, czasami z niewielkimi nakładami pracy i czasu.
Warto takie raporty analizować regularnie i pilnować, zmieniać, wpływać na upodobania klientów.
Wnioski z Mapy Ciepła mogą pomóc w ustaleniu tzw. kluczowych produktów, najbardziej zyskownych, etc.
Każda analiza ekspercka Digideo: analiza optymalizacji sklepu czy analiza optymalizacji strony zawiera ten element.
Nasze inne artykuły


Jak stworzyć listę wymagań projektowych IT
zarządzanie projektami, biznes, konsulting




Jaki CRM i marketing automation wybrać do mojej firmy
biznes, crm, konsulting, marketing automation, zarządzanie projektami



pomoc online w wyborze produktu
ecommerce, konsulting




Jakie są skuteczne metody digital marketingu w Twojej firmie w 2018?
analityka, digital marketing, konsulting, wiadomości
Segmentacja rynku w Google Analytics dla eCommerce
analityka, crm, digital marketing, ecommerce, konsulting


Integratory do sprzedaży multichannel
biznes, crm, ecommerce, konsulting














Wskazówki do lepszej optymalizacji strony
digital marketing, ecommerce

Raport interaktywnie Marketing w wyszukiwarkach 2014
analityka, digital marketing, wiadomości




aukcje jako kanał sprzedaży
analityka, ecommerce, konsulting



Audyt e-commerce
ecommerce, konsulting
Audyt Ekspercki
analityka, digital marketing, konsulting
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!