Doskonalenie procesów biznesowych

( processes optimization) jest koniecznym elementem zarządzania w firmie.

W trakcie pracy zawodowej dla globalnych korporacji zajmowałam się wieloma transformacjami procesów biznesowych w przypadku wdrożenia nowych kategorii produktów, systemów informatycznych, które usprawniały zarządzanie procesami, przy wdrażaniu ISO w Nokia i w Regenersis, a także przy kilkunastu projektach outsourcingowych/insourcinggowych w Procter & Gamble.

W każdym z tych przypadków chodziło o poprawę wyników firmy, w tym sprzedażowych, operacyjnych, kosztowych, wypracowanie oszczędności poprzez minimalizację strat, uszkodzeń, czy wdrożenia systemu zarządzania wiedzą.

Od 9 lat pomagam małym i średnim firmom w optymalizacji procesów, w momencie podejmowania decyzji o automatyzacji i wdrożeniu rozwiązania CRM czy ecommerce.

Sprawdź naszą ofertę – tutaj.

Metody doskonalenia procesów w DIGIDEO

  1. Optymalizacja procesu sprzedaży – to jeden z elementów pracy nad projektem wdrożenia ecommerce, Marketing Automation czy CRM. Tutaj staramy się zanalizować obecnie istniejący proces, usługi i produkty, a potem proponujemy usprawnienie działania poprzez automatyzację. Zwykle klient oszczędza ok. 10-20% kosztów miesięcznie po wprowadzeniu takiej optymalizacji, nie mówiąc o wzroście konwersji i ilości klientów. U nas w ciągu roku konwersja wrosła wielokrotnie po wprowadzeniu CRM i optymalizacji procesu sprzedaży.
  2. Optymalizacja procesu operacji marketingowych – Marketing Automation – jest od kilku lat popularnym narzędziem usprawniania sprzedaży i działań marketingowych. Wykorzystując odpowiednie narzędzie doskonalenie procesów okaże się proste i łatwe. Jest to ciągły proces, wymagający regularnych zmian i dostosowań do aktualnych warunków rynkowych, szczególnie teraz w okresie Covid i zamykania krajów, wydaje się, że jest to rozwiązanie dla wielu firm. Od lat sklepy internetowe sukcesywnie wprowadzają takie rozwiązania, gdyż tam wyniki pokazują zasadność takich automatyzacji.
  3. Doskonalenie procesów sprzedaży online w B2B – to jest kolejna nasza specjalizacja. Pomagamy dostosowań tzw. brick and mortar procesy do działalności w Internecie. Obecnie dostępnych jest wiele rozwiązań ecommerce B2B, które spokojnie można przetestować u siebie.
  4. Business Process Reengineering jest to fundamentalne i radykalne podejście do totalnej zmiany procesów z góry na dół w danej organizacji. Brzmi bardzo poważnie i niewiele firm zyskało na takich operacjach( wg danych tylko 20% odniosło sukces). Sukces odniósł np. Samsung, który najpierw przeprowadził benchmarking firm konkurencyjnych, a potem zmienił totalnie swoje procesy stając się liderem w produkcji telefonów komórkowych i elektroniki.

W przypadku małych firm wystarczy decyzja szefostwa o wprowadzeniu systemu informatycznego wspomagającego działalność przedsiębiorstwa, takiego jak ERP czy CRM. Przy okazji można totalnie przeprowadzić doskonalenie procesów czy transformację. Tutaj sukces jest bardzo duży. Z mojego doświadczenia większość 90% firm zyskuje na zmianach.

Urszula Urban

W przypadku tej metodologii – proponuję zacząć od wprowadzenia Business Process Management, a gdy zajdzie potrzeba dopiero należy radykalnie zmieniać procesy.

Szukasz eksperta w doskonaleniu procesów? Pomożemy

Kaizen:

pochodzi z Japonii i określa zbudowanie ciągłego nieustannego doskonalenia procesów jako podstawowego elementu zarządzania przedsiębiorstwem.

Lean Management:

to podejście jak najlepiej zaprojektować procesy i w celu harmonizacji w taki sposób, że idealnie do siebie pasują. W analizie wszystkie niepotrzebne elementy są identyfikowane i proces ten jest zaprojektowany jak najbardziej bez nich, z jak najmniejszą ilością elementów. Cele: maksymalna wydajność, jasno określone obowiązki, dokładnie opisane procesy i procesy, w odniesieniu sposobów komunikacji.

Total Quality Management:

jego podstawową ideą jest trwałe osiągnięcie optymalnej jakości wspieranej przez kierownictwo i pracowników. Jakość jest rozpoznawana jako proces, który powinien być stale poprawiany, w którym jakość nie może być osiągnięta w pewnym momencie projektu, ale poprawa jakości musi kontynuowana w nieskończoność.

Six Sigma:

to bardzo statystyczna metoda kontroli jakości procesów: określa się miarę (KPI), potem analizuje, poprawia i monitoruje. Bardzo drogie i efektywne doskonalenie procesów. Jest często używane w procesach produkcyjnych w celu zwiększenia poziomu jakości. Po raz pierwszy zetknęłam się z tym podejściem w Nokia w fabryce produkującej telefony komórkowe. Ilość wykresów, KPI i monitorów  w końcu lat 90 tych i na początku XX wieku była powalająca. Tam przeszłam pierwsze przeszkolenie z zarządzania procesami. Dlatego wiele telefonów Nokia miało bardzo niską usterkowość.

doskonalenie procesów bisnesowych

Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner Skip to content