85 / 100

Optymalizacja sklepu internetowego zaczyna się od analizy sklepu internetowego, jego statystyki, wygląd, treści, aplikacje.

Kluczowym zadaniem optymalizacji sklepu internetowego jest zwiększenie jakości zawartości katalogu sklepu internetowego, poprawa nawigacji, ułatwienia dla użytkowników, przygotowanie oferty, która jest atrakcyjna dla klientów.

Następnie proponujemy zmiany wynikające z:

  1. analizy użyteczności sklepu – czy jest przyjazny dla użytkowników, czy ma intuicyjna nawigację, czy posiada podstawowe elementy sklepu, czy koszyk, przechowalnia działają poprawnie, etc.
  2. analizy sklepu – jego statystyk i sprzedaży ( nie wnikamy w strategie biznesowa, cenową sklepu):
    • jakie kategorie produktów są najczęściej odwiedzane i kupowane
    • czy cel biznesowy sklepu jest odzwierciedlony w wynikach sprzedaży
    • co należy wykonać, aby poprawić wyniki sprzedaży,
    • jak dotrzeć do klientów, których sklep chciałby obsługiwać,
    • jaka ofertę sklepu należy zbudować/zmodyfikować, bo mamy produkty sezonowe
    • z kim należy podjąć współpracę – wyszukiwarki cenowe, portale, dostawcy, producenci, etc.
  3. zmiany „natural search”  dostosowujące sklep internetowy do potrzeb i algorytmów wyszukiwarek za pomocą słów kluczowych, meta tagów, alt tagów, w wyniku czego witryna osiąga wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania, przez co dociera do większej ilości klientów

Głównym problemem sklepów internetowych jest ograniczona ilość tekstu przy opisach produktów  oraz martwa pierwsza strona sklepu, która nie jest zmieniana regularnie.

Sklep online trzeba traktować jak każdy inny biznes – pilnować, rozwijać, monitorować, promować.

Optymalizacja sklepu internetowego może zwiększyć sprzedaż radykalnie

– zwykle ok. 100-200% więcej klientów w ciągu 3 miesięcy. To są nasze doświadczenia.

Proces optymalizacja sklepu internetowego

  1. Podpisujemy umowę na wykonanie optymalizacji platformy.
  2. Opłata jest pobierana wyłącznie za audyt strony i zmiany techniczne
  3. Czas wykonania – 1-2 tygodnie – audyt; 4-8 tygodni optymalizacja sklepu
  4. Samo pozycjonowanie zlecamy innym firmom specjalizującym się w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach.

 Używamy wielu narzędzi.

W skrócie jest to ciągły proces wymagający nakładu czasu, pracy i pieniędzy, gdyż ciągle zmieniają się wymagania przeglądarek.

Beginner’s Guide to Seo ze strony Moz w prosty sposób pokazuje zakres prac, jakie należy wykonywać już po wykonaniu naszej optymalizacji kodu i interfejsu Twojego sklepu.

Nasze podobne artykuły