(Last Updated On: 28 sierpnia 2015)

Rekomendacje w social media e-commerce mają coraz większe znaczenie.
Znalazłam infografikę dzisiaj, która przedstawia analizę dzielenia się informacjami w social media na rynku amerykańskim.
Co ciekawe dane pokazują rosnące znaczenie Google plus oraz Pinterest jako wartościowego miejsca dla sprzedaży online. Tam jest największa konwersja sprzedaży i najbardziej wartościowe rekomendacje.

Ogólnie wygląda na to, że rekomendacje w social media e-commerce, którymi dzielą się Internauci należą do ubrań, produktów związanych z domem i elektroniką.
Oczywiście nie ma tutaj niespodzianki. W sumie robię to samo.

Te produkty po prostu są trendy, mają fajny design i uderzają w nasze emocje. Wszyscy chcemy dobrze i pięknie wyglądać, nosić fajne ubrania, mieszkać w pięknym otoczeniu i używać najnowszych gadżetów.

Kolejna ciekawostka to fakt, że rekomendacja poprzez email jest najbardziej wartościowa, ma największą konwersję.

Twitter jest dobrym kanałem informowania o wakacjach i domu, Google plus jest dobrym miejscem do dzielenia się informacjami o elektronice, sporcie, ubraniach, a facebook – o ubraniach, sporcie i elektronice:).

Niektóre social media mają słabą popularność w Polsce, jednak trend ogólny jest bardzo podobny.

Polyvore jest słabo znany u nas, ale widziałam już kilka sklepów z ubraniami, które juz tam są i używają niektóre narzędzia jak stylizacja, gdzie można umieścić ubrania pasujące do siebie, zachować ją lub podzielić się na swoim blogu.

Pinterest jest bardzo podobnym kanałem. Przyczepiasz na swoją tablicę, co Ci się podoba. W większości ciuchy, produkty związane ze zdrowiem.

Wishpot – to ciekawe rozwiązanie dzielenia się swoimi listami zakupowymi lub listami życzeń. Wygląda na to, że jest to też dobre miejsce na rekomendacje. Polski odpowiednik to  Listonic.

StumbleUpon – miejsce, gdzie znajdziesz najlepsze strony wg Twoich zainteresowań. Czyli ktoś zgłasza tam stronę, a Ty ją oceniasz, itd.

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *