• Zoho Campaigns panel

    Zoho Campaigns wdrożenie

Twórz, wysyłaj i śledź kampanie e-mailowe z Zoho Campaigns, które pomogą Ci zbudować silną bazę klientów z email marketing.   

Zoho Campaigns ma wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego email marketingu: 

  • Gotowe piękne szablony wiadomości e-mail i łatwy w użyciu edytor.
  • Narzędzia do automatyzacji i analizy w czasie rzeczywistym.
  • Dowiedz się o wszystkich szczegółach dotyczących skuteczności kampanii – unikalne otwarcia, kliknięcia, udostępnienia, reakcje i nie tylko.
  • Integracja danych z Zoho CRM, Facebook, Youtube, G Suite, WordPress i innymi.
  • Wygodna aplikacja mobilna.
  • Szybkie wysyłanie follow-ups, autoresponderów oraz tworzenie przepływów pracy – komponenty typu „przeciągnij i upuść” pomagają tworzyć wyjątkową ścieżkę klienta. Pomaga to w dostarczaniu odpowiednich wiadomości do kontaktów na podstawie ich relacji z Twoją marką.

W Zoho Campaigns jest wiele sekcji:

  1. Typy kampanii – online, sms i social media. Wszystkie możesz zarządzać w jednym miejscu. Jeśli używasz Zoho CRM, to po integracji 1 minutowej, te kampanie też tam są widoczne w module Kampanie.
  2. Kontakty używane do kampanii – w tym miejscu zarządzasz kontaktami, które mogą automatycznie być synchronizowane z Zoho CRM, wieloma innymi aplikacjami Zoho One ( Zoho Desk, Finance, Recruit, etc.), oraz z Twoim sklepem – Woocommerce, Shopify, a poprzez Zapier z setkami innych aplikacji. Tutaj możesz ustawić inne źródła danych, segmentację, nadawanie punktów dla kontaktów, grupowanie wg produktów
  3. Automatyzacja  – ustawianie reguł przepływu pracy i automatycznych notyfikacji, podobnych do tych z Zoho CRM.
  4. eCommerce – połączenie ze sklepem Shopify, Zoho Commerce czy Woocommerce
  5. Biblioteka – gdzie dodaje się szablony, obrazki, zdjęcia, formularze do zbierania leadów
  6. Raporty – raporty z kampanii – po podłączeniu do Google Analytics, można też pokazywać zbiorcze dane; dane z kampanii smsowych
  7. A/B testing – czyli testowanie kampanii email marketing. Zoho Campaigns posiada wiele narzędzi do testowania.
Zoho Campaigns workflows reguły przepływu pracy

Automatyzacja email marketing

Typy automatyzacji procesu marketingowego lub sprzedaży są bardzo praktycznie pogrupowane:

W każdej grupie są przykładowe reguły pracy, które można sobie samemu skonfigurować i dopasować do własnego procesu. Oczywiście można też stworzyć swoją własną regułę bez używania szablonów.

Jest to naprawdę ważny element usprawnienia działania email marketingu w firmie. Wiele aktywności może po prostu być zautomatyzowanych.

Tylko trzeba znać angielski, gdyż nie ma obsługi w języku polskim na razie.

Zoho Campaigns warunkowe reguły przepływu pracy

Autorespondery,

czyli automatyczne odpowiedzi są proste do utworzenia w Zoho Campaigns:

  1. po rejestracji do newslettera
  2. wg jakiejś daty – np. przypomnienie o subskrypcji, czy o urodzinach
  3. można wysyłać maile do zamkniętej grupy, np. zw. z szkoleniami
  4. można ustawić wysyłanie maili wg kalendarza – np. przed świętami
  5. a także, gdy mamy ustawioną punktację kontaktów wg naszych kryteriów, i wysyłamy specyficznej grupie klientów z odpowiednią ilością punktów specjalną ofertę. To jest często używane w ecommerce i sklepach internetowych
  6. smart – to jest często wykorzystywane przy porzuconych koszykach w sklepach
  7. cykliczne powiadomienia – często wykorzystywane przez szkoleniowców, którzy wysyłają serie emaili z różnymi informacjami, o zbliżających się szkoleniach, na dany temat szkoleniowy, z ofertami. Nasi klienci używali to rozwiązanie przy rejestracji na konferencję i czas sprzedaży skrócił się z 9 miesięcy do 3 miesięcy, w tym średnia cena biletu  była o 30% wyższa, po odliczeniu wszystkich upustów czasowych, jakie stosowali rok wcześniej. Tak więc warto używać tego typu rozwiązania.
blank

Szablony email marketing

Dochodzimy do podstawowej funkcji Zoho Campaigns, czyli tworzenie szablonów do email marketing.

Te szablony emailowe mogą być wykorzystywane w regułach pracy czy autoresponderach.

Zoho Campaigns ma oczywiście przygotowane różne szablony, które można sobie zmodyfikować, jak też zbudować od zera, czy załadować wersje HTML przygotowaną przez agencję marketingową.

Osobiście polecam jednak używać szablony Zoho jako bazę, które są sprawdzone, przetestowane na różnych urządzeniach i spokojnie można je wysyłać.

Zawsze można je zmodyfikować i dostosować do swoich potrzeb.

Zoho Campaigns email marketingtemplates

Raporty email marketing

Zoho Campaigns ma wiele prostych raportów z wysyłki maili i z kampanii marketingowych:

  1. wizyty na stronie
  2. konwersje
  3. źródła szans
  4. lokalizacja
  5. inne
  6. Social media
  7. możliwość eksportu raportu z kampanii email marketing czy sms marketing
  8. możliwość podzielenia się raportem z innymi

A/B testowanie kampanii email marketing

Zoho Campaigns ma sporo prostych narzędzi do testowania wersji A i B kampanii.

Można wybrać grupę testową i sprawdzić, jaka wersja emaila lepiej działa.

Zoho Campaign wybór kampanii

Potem pojawia się menu, w którym wybieramy pozostałe elementy, jak grupę do testowania i szablon emaila.

Zoho camapigns utworzenie A/B testowania kampanii email marketing

Ustawiamy sobie automatyczną wysyłkę lub decyzję wyboru szablonu manualną.

Oczywiście pomagamy we wdrożeniu Zoho Campaigns. Zapraszamy do kontaktu

Nasze podobne artykuły

Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner Skip to content