(Last Updated On: 9 września 2018)

Jakie są skuteczne metody digital marketingu w Twojej firmie

Skuteczne metody digital marketingu zmieniają się w czasie. Pojawiają się nowe rozwiązania i kanały komunikacji.

Pozostaje więc pytanie, co konkretnie wdrożyć w swoim biznesie?

Oto możliwe propozycje digital marketing

  1. Strona internetowa i sklep – to wizytówka Twojej firmy, szczególnie teraz ważna, gdy większość ludzi szuka informacji najpierw w sieci, a potem wśród znajomych, forach czy w gazetach i książkach. Ważne jest, aby strona była zoptymalizowana, pod wyszukiwarki, szybko się ładowała na różnych urządzeniach i miała certyfikat SSL, który od września 2018 jest wyznacznikiem bezpieczeństwa dla Google.
  2. social media – firmowy blog lub eksperckie blogi pracowników służą do szerszego promowania usług Twojej firmy, jak również wiedzy Twojego zespołu, co buduje Twoją markę i wizerunek; krótkie wiadomości z Twittera są bardzo popularną formą informowania klientów i innych biznesów o tym co dzieje się w Twojej firmie, w branży. Ma to sens jeszcze ze względu na SEO.
  3. Newsletter – służy powiadomieniu subskrybentów firmy o nowościach, zmianach w oferowanych usługach lub produktach. Newsletter jest ściśle powiązany ze stroną www, sklepem internetowym lub bloga – stanowi dopełnienie i jest świetnym narzędziem do lead nurturing. Podstawowym celem newslettera jest ściągnięcie ludzi na stronę internetową,do sklepu internetowego, by tam doczytali resztę informacji lub dokonali zakupu naszego produktu czy usług. Newsletter jest odpowiedni dla firm, które publikują krótkie informacje o stosunkowo krótkim czasie życia, do około jednego miesiąca, czyli powinien być w każdym biznesie e-commerce podstawową formą komunikacji.
  4. Kursy e-mailowe – najskuteczniejsza broń e-marketingu. Składają się zazwyczaj z kilku maili i są wysyłane codziennie lub rzadziej raz na tydzień. Strona internetowa służy w tym przypadku zachęcaniu do zapisywania się na kurs oraz sprzedawaniu pozostałych produktów i usług. Takie rozwiązanie jest często wykorzystywane przez coachów biznesowych lub doradców finansowych. Takie kursy najczęściej są wysyłane poprzez narzędzie marketing automation.
  5. Mailingi komercyjne służą przekazaniu potencjalnym klientom jednej informacji: kup! W tym wypadku celem firmy jest zainteresowanie potencjalnego klienta konkretnym produktem lub usługą. Bardzo dobrze, gdy częstotliwość takiej wysyłki zgrana jest z pozostałymi elementami e-marketingu. Zwykle sa one połaczone z newsletterem.
  6. Autoresponder to najważniejsze narzędzie e-marketingu. Nie ma drugiego narzędzia, które potrafiłoby tak skutecznie i w pełni automatycznie przekazać klientowi tak wiele informacji. Autoresponder jest popularnie nazywany automatyczną sekretarką. Po wysłaniu listu na specjalny adres, autoresponder wysyła nadawcy wcześniej napisaną odpowiedź. Narzędzie to bardzo często wykorzystuje się do informowania o urlopach lub stałych procedurach. Warto zwrócić uwagę na wielokrotny autoresponder.
  7. SEM – search engine marketing – połączenie działań płatnych i darmowych; back links, internal links, aby zwiększyć ranking strony; ogłoszenia płatne w wyszukiwarkach Adwords, Bing Ads, czy remarketing
  8. Video prezentacje na Youtube – szczególnie ważne dla młodego pokolenia, które jest pokoleniem wizualnym, a nie czytającym. Youtube świetni pomaga w promocji produktów, serwisów czy bycie miejscem dla tutoriali czy wymiany informacji.
  9. kampanie banerowe na innych portalach czy stronach – to dość droga forma promocji, ale może być bardzo skuteczna. Często firmy korzystają z wymiany barterowej przy tego typu akacjach e-marketingu,
  10. e-PR –  czyli Public Relations online – ważny element budowania i wspierania wizerunku firmy.

digital marketing

Co wybrac? Jakie są skuteczne metody digital marketingu?

Tutaj odpowiedź powinna być już łatwiejsza – jaki mam budżet, jaki mam produkt, jakich klientów, jak długo planuję akcję, wtedy łatwiej o dostosowania i znalezienie złotego środka i skutecznej metody digital marketingu dla Twojej firmy.

Zapraszam do kontaktu i komentowania.

Podobne wpisy

wymagania projektowe
marketing automation
digital marketing
segmentacja rynku w Google Analytics
wierzysz w coś, spojrz na ściane
warto placić kontraktorom
jaki crm wybrac marketing automation
jak wypromować sklep internetowy
przedaz-b2b-programmatic
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *