Wskazówki do lepszej optymalizacji strony to efekt ostatnich zmian algorytmów wyszukiwania Google.

Po zwykłym cotygodniowym przeglądzie prasy  natknęłam się na ciekawy artykuł z MOZ. Przedstawiam krótkie streszczenie i parę słów od siebie poniżej jako wskazówki do lepszej optymalizacji strony.

Okazuje się, że słowa kluczowe są nie tylko ważne i chyba coraz bardziej ważne, ze względu na przeniesienie wagi na zawartość strony, tzw. content management, a nie linkowanie z dziwnymi stronami.

Google mówi o max. 100 linkach zewnętrznych i wewnętrznych na danej stronie jako poprawne. Jeszcze kilka miesięcy temu można było spokojnie mieć do 500 linków zewnętrznych. Teraz takie strony są pod lupą Google.

Czy content management to jedyne wyjście?

Przechodzimy od umieszczenia masy słów kluczowych w tekście do bardziej zaawansowanych praktyk celowego umieszczania, co faktycznie łatwo dodać do naszych materiałów, bo nie tylko dotyczy to tekstu, ale zdjęć, video, tłumaczeń.

Praktyczne wskazówki do lepszej optymalizacji strony

  1. Badanie słów kluczowych tworzy bazę do dalszej analizy. Mimo, że same poszczególne słowa kluczowe już nie wystarczą, tworzą podstawę treści.  Chcesz wiedzieć w jakie słowa powinieneś celować, co używa konkurencja, które świetnie sobie radzi w internecie  wokół tych słów kluczowych, oraz ma  popularność w kategoriach, które są dla Ciebie interesujące.
  2. Badanie tematów i motywów. Tutaj idziemy głębiej – zwykle opieramy badanie o poszczególne słowa kluczowe, zamiast iść głebiej i odkrywać własne tematy, ciągi wyrazów, które mogą pomóc nam wypromować naszą stronę.  Powinniśmy też badać słowa kluczowe wtórne. Co to są słowa kluczowe wtórne? To są słowa, które ludzie używają w Twoim temacie, jak opisują temat, kategorię, jakie są właściwości obiektu, produktu, usługi? Użyj tych fraz do budowy treści wokół Twojego centralnego tematu.
  3. Dobre treści odpowiadają na pytania. Przy tworzeniu tekstu zadawaj sobie jak najwięcej pytań i zbieraj słowa i informacje, które przychodzą Ci do głowy jako odpowiedź. Wysoka pozycja w wyszukiwaniu oznacza, że wyszukiwarka uważa, że te słowa wyszukiwane przez użytkowników najlepiej pokazują to czego oni szukają. I to jest sedno sprawy – umiejętność zbudowania tekstów wokół tych słów.
  4. Używaj języka naturalnego i prostego. Google dodatkowo używa analizy semantycznej słów, czyli proste słowa, które mogą oznaczać kilka akcji dla klienta: np. naprawa samochodu. Google szuka wtedy serwisów naprawczych w Twojej okolicy, wskazówek jak naprawić samochód, jak i pokazuje informacje o autach.  Semantyczna analiza słów kluczowych jest często bezcenne dla Twojej treści.
  5. Umieszczaj ważne treści w najważniejszych punktach. Unikajmy używania stopki i pasków bocznych dla ważnych treści. Twoje najważniejsze treści powinny przejść w miejscach, gdzie jest to najbardziej widoczne i dostępne dla czytelników.
  6. Struktura treści jest też ważna: nagłówki, akapity, listy i tabele powinny być tak oznaczone, aby wyszukiwarki rozumiały Twoją stronę i co jest tam najważniejsze, jak również dobra gramatyka, konkluzje, poprawnie przytoczone źródła.

Dodam, że teksty powinny być długie  i najlepiej jak zawierają inny typ kontentu, jak video, zdjęcia, które gdy są świetnie opisane z meta tagami, bardzo pomagają po pierwsze uatrakcyjnić nasz tekst, jak i uwiarygodnić dla wyszukiwarek. Mamy nadzieję, że przydadzą się Wam nasze wskazówki do lepszej optymalizacji strony.

Nasze podobne artykuły

Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner Skip to content