Jednym z elementów optymalizacji sklepu online jest polepszenie procesu zakupu produktu, w tym pomoc online w wyborze produktu, a co z tym się wiąże stworzenie dobrego algorytmu wyboru różnych atrybutów.
Brzmi bardzo matematycznie, ale tak naprawdę każda aplikacja wymaga posiadania takiego algorytmu i logiki działania.

Dlaczego pomoc online czy dobry konfigurator są ważne w sklepie internetowym?

  1. zwiększa konwersję sprzedaży, czyli sprzedaż
  2. zwiększa satysfakcję klienta i lojalność
  3. producentowi czy sprzedawcy ułatwia zarządzaniem produktem, bo wie jakie cechy są ważne i dominujące, pokazuje jakie są potrzeby klientów i czy te produkty je zaspokajają
  4. i na koniec pomaga zarządzać planami produkcyjnymi i magazynowymi w połączeniu ze sklepem online.

Dobra wiadomość! Standardowe rozwiązania pomocy istnieją już w platformach sklepowych.

Wiele sklepów online posiada proste wbudowane elementy pomagające w konfiguracji produktów zarówno dla klienta online, jak i dla producenta do obsługi sprzedaży i magazynu. Magento czy Opencart mają wiele możliwości dodawania konfiguracji produktów i budowy zaawansowanych wyszukiwarek. Istnieją też gotowe pluginy  jak Advanced Product Options.

Wprowadziliśmy to rozwiązanie na stronę sklepu Portobr.net.

Zaawansowane narzędzia pomocy online – własne lub korzystając z aplikacji innych firm jak IGoDigital

Niestety nie są to tanie narzędzia. Wymyślenie fajnego algorytmu i silnika zajmuje trochę czasu. Oczywiście nie powinniśmy zapominać o user interface, czyli o graficznej oprawie i użyteczności, która ma bardzo duże znaczenie dla klienta. Ceny zaczynają się od 30 tys. USD.

Oto kilka przykładów:

  • Pracując w Nokia po raz pierwszy zetknęłam się z takim konfiguratorem wyboru właściwego telefonu dla siebie ok. 2002 roku. Chyba wszyscy pamiętają to narzędzie. Taka pomoc online była świetnym rozwiązaniem.
  • W przypadku Procter&Gamble takie narzędzia wyboru właściwego produktu znajdują się na stronach kremów kosmetycznych jak Olay czy SKII. Byłam managerem projektu wprowadzania tego rozwiązania w 2011 roku na kilku lokalnych stronach Olay.

Przy setkach produktów dedykowanych dla wielu klientów o różnych cechach takie narzędzia pomocy online umożliwiają dobry wybór produktu jak również satysfakcję klientki z wyboru. I o to właśnie chodzi, żeby klient powrócił i znowu dokonał zakupu.

  • Trueandco, producent kobiecej bielizny osobistej wprowadził podobne rozwiązanie w swoim sklepie online, ułatwiające wybór bielizny, wzoru, kroju, stylu i na sam koniec rozmiaru. Wyniki są zapisywane i wysyłane na maila, a oferta sklepu jest już gotowa na sam koniec quizu, w bardzo przejrzystej i delikatnej formie. Naprawdę fajne narzędzie.

przed:

blank

po:

blank

Obecnie wszystkie sklepy stosują takie rozwiązania.

Podsumowując – pomoc online w wyborze produktu to:

  1. Dobry filter atrybutów produktu, który umożliwia w prosty sposób znalezienie tego czego szukamy. Wymaga to sporo pracy przy tworzeniu produktów w sklepie, ale potem naprawdę pomaga w sprzedaży
  2. Dobra wyszukiwarka produktów na stronie w podglądem produktów lub kategorii produktów
  3. Okienko z chatem czy komunikatorem, gdzie można szybko zadać pytania odnośnie produktu czy usługi
  4. specjalna aplikacja bazująca na kwestionariuszu z pytaniami i odpowiedziami jak w przypadku Olaj
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasze inne wpisy

Quarticon rekomendacje produktowe
budowa sklepu internetowego
zarzadzanie projektem z zespołem rozproszonym
pomoc online w wyborze produktu
reklama sklepu online
wymagania projektowe
wierzysz w coś, spojrz na ściane
jak wypromować sklep internetowy
blank
salesmanago marketing automation
woocommerce sklep online
ecommerce B2B
tematy konsultacji
trudny klient
proces biznesowy
balanced scorecard
lista wymagan projektowych
zakladanie firmy analiza swot
trendy w e-commerce
jak wyglada analiza strony internetowej
heat maps a konwersja
jak zacząć pracę nad systemem IT
piekna pogoda w e-commerce
aukcje jako kanał sprzedaży
Zamykanie sprzedaży ROPO
porto brasil bikini optymalizacja sklepu
blank
audyt stronyDigideo
jak wyglada analiza strony internetowej